Kai eilinį kartą nunešiau grąžinti nekokybiškus batus po maždaug 1,2 m. ir man ėmė suokti apie tai, kad neva „čia jau visą sezoną nešioti” ir „Jums pasiūlys taisyti„, nutariau, kad atėjo metas šia tema parašyti.
Daug žmonių žino, kad prekėms taikoma dvejų metų garantija, tačiau dažnai nepagrįstai vertina, kad tik brangioms ir (ar) nenaudotoms prekėms. Apie tai, kad tokia pat garantija taikoma ir drabužiams bei avalynei (taip pat ir dėvėtiems/avėtiems), dažnas nesusimąsto ir dėl to nusipirkęs rūbą ar batelius po poros savaičių išmeta įsigijimo kvitą (taip prarasdamas galimybes vėliau pareikšti pretenzijas dėl kokybės).
Pirkėjams svarbu žinoti, kad Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.338 str. suteikia teisę pretenzijas dėl daikto kokybės pareikšti per dvejų metų terminą. Daiktas laikomas neatitinkančiu kokybės reikalavimų, kai jis „neturi tų savybių, kurių pirkėjas galėjo protingai tikėtis, t. y. kurios būtinos daiktui, kad jį būtų galima naudoti pagal įprastinę ar specialią paskirtį” (CK 6.333 str. 6 d.). Taip pat svarbu, kad minėti kokybės trūkumai atsirastų dėl pardavėjo kaltės, t.y. dvejų metų garantija netaikoma, kai daiktas sugadinamas paties pirkėjo (netinkamai naudojant, netinkamai prižiūrint ir pan.).
Kalbant konkrečiai apie rūbus ir avalynę, dažnas atvejis, kad atsiklijuoja bato padas arba rūbas suyra per siūlę. Dažniausiai tokį defektą lemia gamyklinis brokas ir tokiu atveju pirkėjas turi teisę: 1) reikalauti iš pardavėjo nemokamai pašalinti daikto trūkumus (pataisyti daiktą); 2) reikalauti iš pardavėjo nemokamai pakeisti netinkamos kokybės daiktą tinkamos kokybės daiktu; 3) reikalauti iš pardavėjo atitinkamai sumažinti kainą; 4) vienašališkai nutraukti sutartį ir pareikalauti sugrąžinti sumokėtą kainą (CK 6.363 str. 7 d.). Visi šie pasirinkimai yra alternatyvūs ir tik pirkėjas turi teisę nuspręsti, kuris variantas priimtiniausias. Siūlydami batus (rūbus) sutaisyti, bet nesutikdami grąžinti pinigų, pardavėjai elgiasi neteisėtai ir toks jų sprendimas gali būti skundžiamas Valstybinei vartotojų teisių tarnybai. Skundo forma yra patalpinta minėtos tarnybos tinklalapyje (www.vvtat.lt), telefonu teikiamos konsultacijos, tad ginti savo teises šioje institucijoje gali net ir tie, kurie nėra itin teisiškai išprusę.
Jei rūbas/batas suplyšo ne dėl Jūsų kaltės (pvz. nebuvo mechaniškai paveiktas), tikėtinai tarnyba Jūsų skundą tenkins ir priteis už daiktą sumokėtą sumą iš pardavėjo.
Taip pat svarbu šį terminą skirti nuo 14 dienų grąžinimo termino (dažnai painiojamo su garantiniu terminu): Per 14 dienų galima grąžinti net ir kokybišką, tačiau dar nenaudotą (neavėtą, nedėvėtą) daiktą, t.y. šis terminas taikomas tik nenaudotiems daiktams ir yra tarsi „laikas, per kurį pirkėjas gali persigalvoti”. Tuo tarpu minėtas dvejų metų terminas taikomas tuomet, kai atsiranda kokybės trūkumų ir tokiu atveju daiktas neprivalo būti nenaudotas (neavėtas, nedėvėtas).
Būkite drąsūs ir ginkite savo bei savo šeimos teises!
*Jei Jums patiko šis tekstas, paremkite jo autorę.
**Konsultacija yra bendro pobūdžio ir gali netikti atskiriems individualiems atvejams.
Jeigu pirkti batialiai pres menesi ir atsiklijavo emblema garantija sake 2 metai ar gali man pakeis ant kitu batu ar grazint pinigus?
Ne gali, o turi.
Labai reikalinga informacija ir aktuali šiomis rinkos ekonomikos sąlygomis, kai pelnas aukščiau visko, gamintojai yra praradę sąžinę. Tai bent per vartotojų teises gauna grįžtamąjį ryšį už nekokybiškas prekės.
Net pirkdamas brangesnę prekę, negali būti užtikrintas, kad prekė atlaikys garantinį laikotarpį. Paskutiniu metu tai ypač didelė problema su avalyne…
Sveiki.Jei per pusmetį susinešioja padas iki skylių,tai garantinis įvykis ar mano problema?
Greičiausiai garantinis. Kreipkitės į pardavėją.
sveiki nupirkau striuke pries metu armani ir ji pradejo plisti medziaga ar galiu kreiptis ?
Taip, garantija rūbams taip pat yra 2 m. Kreipkitės į pardavėją, o jam netenkinus skundo – į Vartotojų teisių tarnybą.
SVEIKI,
PIRKAU AVALYNĘ, PER PORA SAVAIČIŲ BANDŽIAU PRIPRASTI , BET NUTRYNĖ KOJŲ ODĄ IKI KRAUJO IŠ VIDAUS ESANTIS AŠTRUS SIŪLAS, NUDAŽĖ . IŠ IŠORĖS PRADĖJO TRŪKINĖTI APSIUVIMO SIŪLAI. NUVEŽIAU AVALYNĘ ATGAL, PARAŠIAU PAAIŠKIMĄ APIE TAI. PO 10 DIENŲ GAVAU, KAD MANO PRAŠYMAS ATMESTAS. KĄ TOKIU ATVEJU TURIU DARYTI?
AČIŪ
Kreiptis į Vartotojų teisių tarnybą. Yra prašymo forma jų puslapyje.
Tai net batai pirkti už 10€ turguje turi garantija 2 metų ??
Taip, jei įrodysite, kad ten pirkote (įprastai mokama grynais ir neduoda jokių kvitų).
Striukė vos tik išėjus į lauką ir gavus drėgmės pasidaro murzina. Lieka dėmės nuo lietaus lašų. Išskalbus ir išdžiovinus užtenka kartą išeit į laukà ir striukė vėl murzina.
Ar yra tikimybė atgauti pinigus. (Pirkta beveik pries du metus)
Ir kur pirmiausia reiketu kreiptis?
Taip, turite teisę kreiptis, kad striukė yra defektinė.
Ar taikoma ir rankinems? Sugedo uztrauktukas
Taikoma.
o kaip dėl tokios situacijos- praeitą sezoną žiemai pirkau Timberland batus. mokėjau apie 100€. nešioti buvo tik nuo namų iki automobilio, darbo vietios ar parduotuvės. bendras avėjimo laikas per metus 3-4 mėnesiai. per šį laiką abiejų batų vidinis pamušalas ties kulnu visiškai prasitrynė. turiu tikrai nemažą kiekį batų ir šie vieninteliai už tokią kainą ir per tokį trumpą dėvėjimo laikotarpį taip susidėvėjo. ar tokiu atveju galima reikalauti daiktą sutaisyti ar pakeisti, grąžinti pinigus?
Jei nepraėję 2 m. nuo įsigijimo, tikrai galima.
Ar gali būti, jog nuo rūbų sudėties priklauso ar bus teikiamas garantinis jei jis greit susidėvi ir nusipumpuruoja ? per 2 skalbimus man visiškai nusipumpuravo J&J treningu komplektas. Gražinus treningus parduotuvei, jie atmetė mano prašyma ir pasakė, jog nusipumpuravimas ir susidėvėjimas yra normalu, nes sudėtyje yra poliesterio.🤷♂️
Klausimas, ar rūbas tinkamas dėvėti, ar ne. Turi būti tinkamas dėvėti nepriklausomai nuo to, kokia sudėtis.
Ar yra tikimybė, jog pavyks gauti kažkokį tai sprendimą dėl avalynės be įsigyjimo kvito/?
Taip, el. bankininkystės išrašas.