Aš iš tikrųjų labai gerbiu žmones, dirbančius tinkliniame marketinge. Daugeliu atveju jie sugeba parduoti tai, ko šiaip jau niekas už dyką neimtų. Ir netgi brangiai.
Dėl to labai vengiu visokių „prezentacijų”, „pristatymų”, „susitikimų” ir pan., kur formaliai nueini laisva valia pasiklausyti apie kokį nors produktą, tačiau beveik niekados neišeini tuščiomis rankomis ir… pilna pinigine.
Be to, nepaisant mano įgimto skepticizmo ir atsparumo reklamai, būna labai nesmagu atsisakinėti, kai į tave spokso krūva žvilgnių, sufleruojančių „vargšelė… nesupranta, ką praranda„.
Visgi, likimas kartais būna negailestingas. Mano gyvenimo partneris be mano žinios užrašė mane į kažkokią prezentaciją apie eterinius aliejus.
„A tu pablūdai?!” – šaukiu pasipiktinusi.
„Tau gi eteriniai aliejai patinka, be to, visai netoli namų…” – teisinasi išsigandęs.
„A tu suvoki, kokios ten bus kainos?!” – šaunu paskutinį argumentą.
„Gal biški brangiau…” – sutinka.
„Biški,” – purkšteliu.
Kas yra „biški” brangiau, pirmą kartą sužinojau paauglystėje, kai su tėvais nuėjome į Eastcon produkcijos pristatymą. Mums pranešė, kad mes laimėjome loterijoje ir pakvietė į gerą restoraną. Nuėję gavome po prisvilusį kepsnį ir prezentaciją, kurios metu sužinojome, kad miegame labai nehigieniškomis sąlygomis, dėl ko sergame astmomis, mums skauda galvas, atsikeliame nepailsėję ir t.t. ir pan.
O jei to dar nėra, tai greitai bus, nebent… Nusipirktume Eastcon siūlomą avies vilnos patalynę, kuri leidžia kūnui kvėpuoti, apsaugo nuo erkių ir t.t ir pan. Patalynė keturių asmenų šeimai kainavo kaip vidutinės klasės automobilis, bet… Mes ją įsigijome – išsimokėtinai.
Ir gana greitai mano tėtis pastebėjo, kad Vokietijoje šis gėris kainuoja kokius 10 k. mažiau. Vokietijoje, bliamba!
Nuo tada supratau, kad žmonės dirbantys tinkliniame marketinge yra kaip juodieji magai – jie tave įtrauks, išgąsdins, priseks pasakų ir viskas baigsis tuo, kad išleisi krūvą pinigų už daiktą, kurio tau net nelabai – arba visai – nereikia.
Ėmiau jų vengti. Gana atkakliai. Iki pat tos sumautos prezentacijos.
Kad nebūčiau nepasiruošusi mentalinei atakai, internete susiradau jų puslapį ir dar iki susitikimo žinojau, kad 15 ml eterinio aliejaus gali kainuoti pvz… 71,24 Eur. Čia net ne pats brangiausias, tiesiog atsitiktinis.
Vėluodama įlingavau į kabinetą, kur mane itin maloniai sutiko šviesiaplaukė moteris, prisipažinusi, kad „laukė manęs”. O varge.
Aplink apvalų stalą sėdėjo koks 20 moterų, dar dalis sėdėjo atskirai. Mūsų visų paprašyta pasakyti savo vardus, patirtį su Young Living, ateiti paskatinusias priežastis (?!).
Aš pasakiau, kad mane vyras užrašė. Dauguma juokėsi. Vadovė bandė išklausti, kodėl vyras taip nutarė ir aš nenoromis prisipažinau, kad kartais naudoju eterinius aliejus. Tiesa, ne Young Living.
Mano istorija iš tikrųjų buvo trumpa ir neįdomi. Dauguma kitų moterų pasakojo, kaip šie eteriniai aliejai išgelbėjo jų vaikų gyvybes ir santykius su artimaisiais. Jei dabar manote, kad, berašydama šį įrašą per daug įsijaučiau su vyneliu, patikinu – ne. Mums iš tikrųjų pasakojo, kaip viena moteris ilgai bandė gydyti savo dukrą, bet niekas nepadėjo tol, kol ji neatrado šių eterinių aliejų. Tuomet dukra pasveiko ir net gydytojai negalėjo paaiškinti, kaip. Kitoji pasakojo, kaip jų namuose atsiradus eteriniams aliejams jie nustojo sirgti ir dabar jau gali netgi vykti į patį gripo epidemijos centrą – neužsikrečia. Buvo pasakojimų ir apie tai, kaip eteriniai aliejai sutvarkė blogėjančius santykius su sutuoktiniu.
Galų gale prezentacijos vadovė apibendrino, kad išties visi naudojantys Young Living eterinius aliejus yra kaip viena didelė laiminga šeima. Šeima, kurioje žmonės neserga, nesipyksta, kurioje visi gražūs ir geros nuotaikos. Esą ji pati ne kartą matė, kaip šeimos, kurios buvo ties iširimo riba, staiga tapo darniomis, kai tik namie atsirado stebuklingieji aliejai. Ji taip pat ne kartą matė, kaip namie pastačius garintuvą vaikai, kurie nuolat sirgdavo ir gulėdavo ligoninėse, nustojo sirgti. Be to, ji patikino, kad tai – visiškai natūralu, nes… Įkūrėjas – tas ponas Young’as – sukūrė pačius geriausius pasaulyje eterinius aliejus, kurie savyje talpina didžiulę gamtos jėgą. Be to, tas ponas Young’as šiais aliejais išsigydė sau negalią ir dar besigydydamas prisiekė Dievui, kad, jei jam pavyks, skelbs šią gerąją žinią visam pasauliui – ką ir daro.
Jums gali atrodyti, kad šiai teorijai trūksta mokslinio pagrindimo, tačiau ne – dvi valandas trukusios paskaitos metu mums buvo pristatyti net du svarūs paaiškinimai, kaip veikia eteriniai aliejai.
„Visos problemos prasideda nuo tarakonų galvoje, – tikino lektorė. – Kiekvienas per gyvenimą prisigaudome daug tarakonų, kurie kaupiasi mūsų galvoje ir tuomet viskas tampa blogai – mes sergame, tampame pikti, pavargę, nelaimingi. Eteriniai aliejai yra labai lakūs, jų smulkios molekulės per Jūsų nosį, burną, odą patenka į smegenis ir išvalo tuos tarakonus. O kai galvoje nėra tarakonų, viskas tampa gerai”.
Ironiška šypseną slėpdama kietai sukąstomis lūpomis žvalgausi aplink – mažu kas jau ir kikena, bet ne – visos klausytojos (pažymėtina – tik moterys) rimtais veidais analizuoja joms teikiamą informaciją.
Tačiau lektorė greičiausiai nutarė, kad „tarakonų teorijos” negana, tad paporino ir kitą – „kvapo teoriją”.
„Ar žinote, koks svarbus kvapas?” – paklausė.
Dalyvės dvejodamos linksi galvomis.
„Žmogus be maisto gali gyventi 40 dienų ir nieko blogo jam nenutiks. Dabar populiarėja tokia dieta. Vis daugiau žmonių nevalgo po 40 dienų. Be vandens žmogus gali gyventi savaitę, o be oro… Ar žinote, kiek žmogus gali gyventi be oro?”
„5 minutes,” – nedrąsiai kužda vyresnio amžiaus klausytoja.
„Taip, – rimtai palinguoja galvą pasakotoja. – Net labai treniruotas žmogus be oro gali išgyventi ne ilgiau kaip 5 minutes. Štai koks svarbus žmogui kvapas,” -pabaigia.
Noriu paminėti, kad čia kalba labiau apie deguonį, bet kadangi net klausytoja, pristačiusi save kaip „gyvenančią tarp medikų„, supratingai tyli – tyliu ir aš.
Telefonu žadėjo, kad paskaita truks iki dviejų valandų, tačiau mano laikrodis rodo, kad klausausi apie tarakonus, kvapus ir stebuklingus pagijimus jau daugiau nei dvi.
Pagaliau ateina lemtingasis momentas – ant stalo pastatomas dešimties eterinių aliejų rinkinukas, duodama pauostyti, papasakojama, kuris aliejus nuo ko padeda, ir, aišku, pasiūloma įsigyti juos visus vos už… 183 eurus.
Savaime suprantama, mums paaiškinama, kad šis rinkinukas sukurtas ne šiaip sau. Esą norint pajusti tikrą eterinių aliejų naudą neužtenka įsigyti vieno, nes, lektorės žodžiais, „kai Jums skaudės galvą – Jūs uostysit eterinį aliejuką, bet kai Jums skaudės koją – bėgsite į vaistinę. Dėl to nesuprasite eterinių aliejų naudos”.
Iš tiesų man pasirodė, kad visi pristatytieji eteriniai aliejai padeda nuo visko, bet… gal tai pradedančiojo klaida.
Reikia mažiausiai dešimties. Atskirai nuo kojų ir galvos skausmo.
Klausytojos linksi galvomis, aš – irgi. Mums paaiškinama, kaip užsisakyti internetu, esame kviečiamos į kitus susitikimus, linkima sėkmės ir ramybės, o tada jau neriu pro duris.
Kai kurios kitos viešnios detaliau domisi įsigijimo sąlygomis – galbūt tikrai pirks. O gal tai tiesiog „fake pirkėjos”, kurios turi paskatinti pirkti kitas dalyves.
Iš tiesų blogiausia čia net ne ta absurdiška kaina, o akivaizdus, įžūlus, idiotiškas melas.
Aš kur kas labiau būčiau susidomėjusi tais aliejais, jei man būtų pasakyta, kad jie tiesiog labai gryni ir labai aukštos kokybės.
Bet po kelių valandų pasakų apie pakilimus iš invalido vežimėlio visa ta aliejukų „magija” kėlė tik šypseną.
Visgi, aš beveik neabejoju, kad bent kelios iš dalyvavusių moterų pirks juos.
Nes išsivaduoti iš tinklinio marketingo magijos – sunki užduotis net patyrusiems.
Nesu buvęs tuose tinklinio marketingo prezentacijose, bet jei žmonių susibūrimuose tų pačių eastconų kokia pasamdyta mergina paprašo kontaktų, nes girdi galima laimėti loterijoje, tai… padiktuoju ir vardą, ir pavardę, ir telefono numerį. Nes pasirodo joms moka už surinktų kontaktų skaičių. Provincijoje nėra darbo, o jie yra tai vergiškom sąlygom. Tiesa, po to paskambina (ilgai bandau prisiminti iš kur gavo mano kontaktus…) ir kviečia su žmona ateiti, bet kai režiu: o aš nevedęs! Būna tyla kitoje ragelio pusėje… Taiko į moteris tie pardavėjai, būkite atsargios.