Vieno kamino istorija: Ką daryti, kai garantija negalioja, o draudimas neveikia?

Daugumai žmonių jų būstas yra bene pats aktualiausias dalykas gyvenime. Matyt, net aktualesnis už visas politikas, visas dingusias mergaites ir kitas pasaulio blogybes.

Būstas yra siejamas su saugumu, dėl ko dauguma noriai naudojasi visokiais papildomais „saugikliais„, na, kad būtų tikrai ramūs.

Perka brangiausias medžiagas su milijono metų garantijomis, moka kosminius pinigus draudimo bendrovėms ir visaip kitaip eina iš proto, kad tik būtų tikri, jog nelaimės atveju būstas bus atstatytas nuo pamatų.

Tačiau… Dažniausiai įvykus kokiai nors nelaimei paaiškėja, jog garantija negalioja (ar skaitėte ten tą tekstą 10 puslapyje 6 šriftu?), o pats įvykis laikytinas nedraudiminiu (apie tai irgi rašo kokiam nors puslapyje kokiu nors mažu šriftu).

Tai va, papasakosiu vieno kamino istoriją, kuri baigėsi gerai tik dėka to, kad kamino savininkas turėjo pinigų pats susitaisyti kaminą. Nes taip – Jūs teisingai supratote – nei draudimo išmokos, nei garantinio aptarnavimo jis negavo.

O viskas prasidėjo nuo to, kad kūrendamas krosnį žmogus išgirdo keistą pokštelėjimą kamine. Praardė sieną ir pamatė, kad kaminas yra įskilęs.

Toks va radinys sienoje.

Ir gal tai dar nebūtų taip keista, jei ne tas faktas, kad kaminas buvo tik visai neseniai įstatytas, gal koks trečias ar ketvirtas kūrenimas. Na, o garantija tai, aišku, normaliai – 30 metų.

Nelaimingasis pilietis skambina kaminą pardavusiai įmonei ir aiškina, kokia bėda nutiko. Žiema. Spalio vidurys. Šalta. Nepilnametė dukra namie, o kaminas sprogęs!

Bendrovė perduoda pretenziją UAB „TONA DŪMTRAUKIAI”, kuri yra faktinis kamino pardavėjas (neįsivaizduoju, kodėl jie ten tokią schemą susukę – parduoda viena įmonė, sąskaitą išrašo kita, bet šįkart ne apie tai).

Laukia pilietis, skambinėja tai įmonei, klausia, ką čia jam daryti, namie gi gyventi dėl šalčio nebeįmanoma, bet niekas jam nieko neaiškina ir nežada.

Galų gale pavyko tam asmeniui gauti pačio UAB „TONA DŪMTRAUKIAI” direktoriaus telefoną, tačiau šis jam iškart nurodė, kad niekas nieko jam nemokės ir nieko jis neįrodys.

Nesiteikė net atvažiuoti apžiūrėti to kamino.

Supratęs, kad niekas gražiuoju kamino nepakeis, žmogus prisiminė turįs puikų draudimą, kuris ten teoriškai viskam ir nuo visko. Tokiam gražiam banke. AB Swedbank.

Skambina žmogus visas viltingas, aiškina situaciją, prašo išmokos. Telefone jau girdėti dvejonės, pašnekovas užsimena, kad vargu, ar čia bus draudiminis tas įvykis.

Na, bet žmogus turi vilties – kaip gali būti nedraudiminis? Juk draudė nuo visų rizikų – nekokybiškos statybos, sugriuvimo, gaisro ir t.t. ir pan.

Po kelių dienų atvykęs banko atstovas apžiūri kaminą ir greitu metu praneša, kad išmoka nebus mokama, nes…

Aš tik vieno nesupratau – kokiu atveju tą išmoką išmokėtų.

Pasak banko, jie nemoka už natūralius neišvengiamus (?) procesus.
Komentare man kaip tinklaraštininkei bankas taip pat teigė, kad nemokėjo išmokos todėl, jog… Nenustatyta išorinio poveikio. Koks gali būti išorinis poveikis kaminui (ar reikėjo jį susprogdinti rankine granata?) man nėra aišku, tačiau be tokio poveikio žmogus pasiųstas tolyn, dėl ko natūraliai panoro nutraukti tokią „efektyvią” draudimo sutartį.

Toks va banko paaiškinimas, kodėl jie išmokos nemoka.

Visgi, problema, t.y. trūkęs kaminas, savaime nedingo, todėl žmogus nutarė toliau kovoti su TONA kamino platintoju, kas baigėsi tuo, kad 2016 m. spalio 11 d. (beveik mėnuo po įtrūkimo) UAB „TONA DŪMTRAUKIAI” vadovas Antanas Deivikas atvyko į nelaimingojo kliento namus ir, neoficialiais duomenimis, pasakė, kad nereikėjo š… pirkti ir vos ne visiems tie kaminai trūksta, bet dauguma to nė nežino, o ir įrodyti nėra kaip, nes esą jis pats turi eksperto kvalifikaciją ir gerų ryšių ekspertų tarpe.

Na, ir dar paminėtina, kad pati ekspertizė kainuoja daugiau nei kaminas.

Taigi, šis kamino pardavėjas – ekspertas pats surašė išvadą, kad, aišku, kaltas kamino pirkėjas, nes… malkos patalpoje buvo šlapios, durelės pakeitusios spalvą dėl temperatūros, dūmtraukio vidaus sienelės apsinešusios suodžiais ir pan. Čia – ne juokai. Kaminas turi būti be suodžių. O durelės nepakeitusios spalvos. Kitaip garantija negalioja.

Taip va vyksta. Atvažiuoja firmos, kuri tau pardavė kaminą, direktorius, surašo savo prielaidas ir… Pasiunčia tave atostogų į spalvingą Pietų Ameriką.

Aš, kaip tinklaraštinininkė, domėjausi, ar nėra įprasta, kad kamine aptikta suodžių ir panašiai, tačiau aiškaus atsakymo taip ir negavau.

Sąžiningumo dėlei turiu paminėti, kad su manimi gana maloniai bendravo, vis pasakojo, kad čia pats pirkėjas kaltas, kad pas jį ten viskas blogai pajungta buvo, o aplink krosnį vos ne atviras laužas degė, bet aš vis tiek nesupratau, kaip konkrečiai tai lėmė kamino skilimą.

Visgi, visų kantrybė turi ribas, žiemą gyventi be šildymo nemalonu, taigi, žmogus galų gale nustojo tuščiai ginčytis ir pasikeitė tą kaminą savo lėšomis.

Nesulaukęs nė atsiprašymo. Nei iš kamino pardavėjo – platintojo, nei iš banko.

O baisiausia yra net ne tai, kad žmogus nukentėjo, buvo išjuoktas ir galų gale nieko negavo. Blogiausia tai, kad tokių skilusių kaminų Lietuvoje greičiausiai yra ir daugiau.

Ir neaišku, kiek gaisrų gali dėl to įvykti.

Ir kiek draudimų atsisakys mokėti išmoką, argumentuodami, kad pats draudėjas kaltas, jog įsidėjo nekokybišką kaminą.

*Herojus patikslino, kad, praėjus ilgam laiko tarpui, po ilgų ginčų ir diskusijų, trečiasis asmuo padengė jo nuostolius.

3 atsakymai į “Vieno kamino istorija: Ką daryti, kai garantija negalioja, o draudimas neveikia?”

    1. Prašė neįvardinti to asmens, bet teisingai supratote, kad tai nei pardavėjas, nei draudimas. Sakykim, asmuo, kuris rekomendavo pirkti tą kaminą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *